§ 1 Apibrėžtys
Šiame verslo taisyklėse šie terminai suprantami taip:
Parduotuvė / Internetinė parduotuvė – internetinė parduotuvė, kurią valdo Pardavėjas, prieinama adresu www.kojineland.lt.
Pardavėjas – įmonė VELENO Sp. z o.o., registruota adresu Świlcza, lokacijos numeris 701, įregistruota Rzeszowo apygardos teisme, XII Komercinė skyrius, su kapitalu 5.000,00 PLN, NIP 8133854573, REGON 388175718, toliau vadinama „VELENO Sp z o.o.“, el. paštas: [email protected]
Klientas – fizinis asmuo, juridinis asmuo ar organizacinis vienetas be juridinio asmens statuso, kuris perka Produktus per Internetinę parduotuvę.
Registruotas klientas – Klientas, naudojantis internetinę parduotuvę, kuris užsiregistravo ir sukūrė kliento paskyrą.
Registracija – vienkartinis veiksmas, atliekamas kliento internetinėje parduotuvėje, užpildant registracijos formą siekiant sukurti kliento paskyrą.
Slaptažodis – raidžių, skaičių ar kitų simbolių kombinacija, nustatyta kliento registracijos metu, leidžianti prieigą prie kliento paskyros.
Kliento paskyra – individuali kliento prieiga po registracijos ir prisijungimo, pažymėta prisijungimo vardu ir slaptažodžiu, naudojama produktams pirkti per internetinę parduotuvę.
Vartotojas – fizinis asmuo, perkančias prekes Internetinėje parduotuvėje ne dėl tiesiogiai su jo verslu ar profesine veikla susijusių tikslų.
Verslininkas – fizinis asmuo, juridinis asmuo ar organizacinis vienetas be juridinio asmens statuso, perkantis produktus internetinėje parduotuvėje savo verslo ar profesinės veiklos tikslais.
Verslininkas su vartotojo teisėmis – fizinis asmuo, perkantis produktus internetinėje parduotuvėje, susijusį su jo verslu, bet sutartis neturi profesinio pobūdžio.
Darbo dienos – savaitės dienos nuo pirmadienio iki penktadienio, išskyrus valstybines šventes.
Verslo taisyklės – šis dokumentas, nustatantis Pardavėjo ir Kliento teises bei pareigas, taip pat užsakymo pateikimo ir pirkimo internetinėje parduotuvėje sąlygas.
Krepšelis – Pardavėjo internetinėje parduotuvėje teikiama paslauga, leidžianti klientams matyti į užsakymą pridėtus produktus, keisti užsakymą ir matyti dabartinę užsakymo vertę.
Užsakymas – Kliento valios pareiškimas, laikomas pasiūlymu sudaryti pirkimo sutartį, pateiktą Pardavėjui per Internetinę parduotuvę.
Produktas – materialus daiktas, parduodamas Internetinėje parduotuvėje.
Pirkimo sutartis – pirkimo sutartis pagal Civilinį kodeksą, susijusi su Produktų pardavimu iš Pardavėjo Klientui.
BDAR (GDPR) – 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo.
Mokėjimo operatorius – subjektas, teikiantis mokėjimo paslaugas parduotuvės klientams. Mokėjimo operatoriai yra internetinės mokėjimo paslaugos: Stripe ir PayU.
§ 2 Bendrosios nuostatos
Internetinė parduotuvė, prieinama adresu www.kojineland.lt, valdoma įmonės VELENO Uždaroji akcinė bendrovė, registruotos Świlczoje, vietos numeris 701, įregistruotos Nacionalinio teismo registro prekybos registre numeriu KRS: 0000884199, kurį veda Rzeszovo apygardos teismas, XII Nacionalinio teismo registro Ūkio skyrius, su 5.000,00 PLN pradiniu kapitalu, NIP 8133854573, REGON 388175718, el. paštas: [email protected]. Verslo taisyklės nustato klientų ir pardavėjo teises bei pareigas. Verslo taisyklės parengtos lenkų kalba ir yra sutartinė forma pagal 1964 m. balandžio 23 d. Civilinio kodekso nuostatas. Norėdamas sudaryti sutartį su pardavėju, klientas gali prieš pateikdamas užsakymą pasinaudoti teise derėtis dėl sutarties sąlygų. Jei klientas atsisako derėjimosi galimybės, šios verslo taisyklės sudaro sutartį, sudarytą tarp šalių. Klientas bet kada gali susipažinti su verslo taisyklėmis per nuorodą, esančią internetinės parduotuvės svetainėje, arba įrašyti jas bet kuriame pasirinktame laikmenų formate. Internetinėje parduotuvėje siūlomos prekės atitinka sutartį pagal 2014 m. gegužės 30 d. Vartotojų teisių įstatymo 43b straipsnio 1 ir 2 dalis, jei prekybos informacijoje nenurodyta kitaip. Komunikacija tarp kliento ir pardavėjo klientui sukelia išlaidas, kurios atsiranda dėl trečiųjų šalių su klientu sudarytų sutarčių dėl tam tikrų nuotolinių komunikacijos priemonių naudojimo. Pardavėjas neapskaičiuoja jokių papildomų mokesčių ar nesuteikia jokių papildomų paslaugų už galimybę su juo bendrauti. Vartotojas, turėdamas ginčą su pardavėju, turi galimybę išspręsti ginčą ne teisme, kreipdamasis:
- į nuolatinį vartotojų teismą,
- į mediaciją,
- į apygardos prekybos inspekcijos inspektorą,
- į Vartotojų federaciją,
- naudojant internetinę vartotojų ir verslininkų ginčų sprendimo sistemą ES lygmeniu, prieinamą adresu http://ec.europa.eu/consumers/odr (ODR platforma).
§ 3 Kliento sąskaita
Norėdamas sukurti kliento sąskaitą, klientas užsiregistruoja naudojant registracijos formą ir pateikia formoje nurodytus duomenis. Prisijungimo prie parduotuvės slaptažodis gali būti sudarytas iš raidžių, skaičių ir (arba) specialiųjų simbolių. Slaptažodis yra unikalus kiekvienam klientui. Kliento sąskaitoje galima pakeisti slaptažodį įvedant el. pašto adresą ir naują slaptažodį. Naudotojo vardas yra kliento registracijos metu nurodytas el. pašto adresas. Kliento sąskaitos sukūrimas yra nemokamas ir savanoriškas. Registracija nėra būtina sąlyga užsakymui pateikti parduotuvėje. Klientas gali pateikti užsakymą per internetinę parduotuvę be išankstinės registracijos, naudodamas užsakymo formą. Klientas privalo pateikti tikrus duomenis.
§ 4 Užsakymai
Internetinėje parduotuvėje pateikta informacija apie produktus nėra pasiūlymas Civilinio kodekso prasme, bet yra kvietimas sudaryti pirkimo sutartį. Užsakymo pateikimas yra pasiūlymas Civilinio kodekso prasme iš kliento pardavėjui. Klientas turi dvi galimybes pateikti užsakymą:
- pateikti užsakymą po išankstinės registracijos, naudojantis kliento sąskaita,
- pateikti užsakymą be registracijos, naudojantis užsakymo forma. Norėdamas pateikti užsakymą, klientas turėtų pridėti produktą, kurį nori pirkti, į „Krepšelį“. Produkto pridėjimas į „Krepšelį“ nereiškia užsakymo pateikimo. Produktus į „Krepšelį“ galima pridėti arba pašalinti bet kada. Klientas, turintis kliento sąskaitą, po prisijungimo ir galutinio produktų pridėjimo į „Krepšelį“, nukreipiamas į užsakymo formą, kad nurodytų pristatymo būdą ir mokėjimo būdą. Tada klientas nukreipiamas į užsakymo santrauką. Užsakymas pateikiamas paspaudus mygtuką „Pirkti ir mokėti“.
§ 5 Mokėjimas ir kaina
Klientas turi galimybę atsiskaityti už prekes pagal pateiktą užsakymą šiais būdais:
- grynaisiais arba mokėjimo kortele (gavus siuntą) prekių pristatymo metu,
- banko pervedimu į Pardavėjo sąskaitą,
- internetu arba mokėjimo kortele per pasirinktą mokėjimo paslaugų teikėją.
- Elektroninius mokėjimus tvarko mokėjimo paslaugų teikėjas. Mokėjimas per mokėjimo paslaugų teikėją reikalauja atskiros teisinės santykio su mokėjimo paslaugų teikėju sudarymo ir jo teikimo sąlygų priėmimo.
- Internetinės parduotuvės svetainėje nurodytos kainos yra su PVM ir išreikštos eurais. Produktų kaina prieš pridedant į „Krepšelį“ neapima pristatymo išlaidų.
§ 6 Pristatymas
Klientas pasirenka pristatymo būdą iš internetinės parduotuvės svetainėje prieinamų variantų. Prekės pristatomos į kliento užsakyme nurodytą adresą. Užsakymas bus apdorotas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 7 dienas, nebent prie produkto ar užsakymo metu nurodytas kitas terminas. Užsakymo apdorojimo laikas skaičiuojamas nuo teigiamo mokėjimo patvirtinimo momento. Užsakymo pristatymo išlaidas, kurias be produktų kainos apmoka klientas, nurodoma internetinės parduotuvės svetainėje pateikiant užsakymą. Kai produktas parduodamas klientui, visos su daiktu susijusios naudos ir pareigos bei atsitiktinio jo praradimo ar sugadinimo rizika pereina klientui. Jei pristatymą atlieka kitas vežėjas ar ekspeditorius nei Pardavėjas, produktas laikomas parduotu, kai Pardavėjas jį perdavė vežėjui ar ekspeditoriui, jei klientas yra Verslininkas, arba kai Verslininkas ar Vartotojas su verslininko teisėmis priima produktą iš vežėjo ar ekspeditoriaus. Klientas, kuris yra Verslininkas, privalo patikrinti produkto būklę gavęs siuntą vežėjo ar ekspeditoriaus atstovo akivaizdoje. Aptikus bet kokius siuntos pažeidimus, Verslininkas privalo parengti atitinkamą aktą. Rekomenduojama, kad klientas, kuris yra Vartotojas, taip pat kaip ir Verslininkas su vartotojo teisėmis, jei įmanoma, patikrintų produktą gavęs siuntą vežėjo ar ekspeditoriaus atstovo akivaizdoje. Aptikus bet kokius siuntos pažeidimus, taip pat rekomenduojama, kad Vartotojas, taip pat kaip ir Verslininkas su vartotojo teisėmis, parengtų atitinkamą aktą ir nedelsiant susisiektų su Pardavėju. Jei klientai, kurie yra Verslininkai, pateikia užsakymą ir Pardavėjas negali vykdyti sutarties, nes užsakytos prekės nėra sandėlyje, jis turi teisę atsisakyti sutarties per trisdešimt dienų nuo pirkimo sutarties sudarymo dienos.
§ 7 Atsisakymas nuo sutarties
Klientas, kuris yra Vartotojas, taip pat kaip ir Verslininkas su vartotojo teisėmis, kuris per internetinę parduotuvę sudarė sutartį nuotoliniu būdu, gali per 100 dienų atsisakyti šios sutarties be jokios priežasties. Teisė atsisakyti sutarties ne taikoma Klientui atvejais, nurodytuose 2014 m. gegužės 30 d. Vartotojų teisių įstatymo 38 straipsnyje. Terminas atsisakyti sutarties prasideda nuo dienos, kai Klientas gavo Produktą, arba kai trečioji, Kliento nurodyta asmuo, išskyrus vežėją, gavo Produktą ir sutarties atveju, kuri: apima kelis atskirai pristatomus Produktus, partijas ar dalis – nuo paskutinio gauto Produkto, partijos ar dalies dienos, numato reguliarų Produktų tiekimą per tam tikrą laikotarpį – nuo pirmo gauto Produkto. Norint laikytis sutarties atsisakymo termino, pakanka išsiųsti pareiškimą apie atsisakymą nuo sutarties prieš šio termino pabaigą. Klientas, turintis teisę atsisakyti pirkimo sutarties, gali pasinaudoti šia teise, išsiųsdamas atsisakymo pareiškimą el. paštu arba raštu į Pardavėjo adresą. Naudodamasis teise atsisakyti sutarties, Klientas gali naudotis šiame Reglamente pateiktu sutarties atsisakymo standartine forma, kuris yra 1 priedas, tačiau tai nėra privaloma. Atsisakius sutarties, sutartis laikoma nesudaryta. Atsisakius sutarties, Klientas privalo nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 14 dienų nuo sutarties atsisakymo dienos, grąžinti įsigytą Produktą. Pakanka išsiųsti grąžinamą Produktą į Pardavėjo adresą prieš 14 dienų termino pabaigą. Grąžinimo (siuntimo) išlaidas apmoka Klientas. Pardavėjas nedelsiant, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo Kliento pareiškimo apie sutarties atsisakymą gavimo dienos, grąžins Klientui visas gautas iš jo mokėjimas, įskaitant prekės pristatymo išlaidas, išskyrus papildomas išlaidas, atsiradusias dėl Kliento pasirinkto pristatymo būdo, kuris nėra pigiausias įprastas pristatymo būdas, siūlomas Pardavėjo. Pardavėjas grąžins mokėjimus naudodamas tą pačią mokėjimo priemonę, kurią naudojo Klientas, nebent Klientas sutarties atsisakymo pareiškime nurodė kitą grąžinimo būdą, kuris jam nesusijęs su jokiais išlaidomis. Pardavėjas gali sustabdyti mokėjimų, gautų iš Kliento, grąžinimą iki tol, kol gaus grąžintą Produktą arba kol Klientas pateiks įrodymą, kad Produktas buvo išsiųstas atgal, priklausomai nuo to, kuris įvykis įvyksta anksčiau. Klientas atsako tik už produkto vertės sumažėjimą, kuris atsirado dėl tokio naudojimo produkto, kuris buvo būtinas norint nustatyti produkto prigimtį, savybes ir veikimą.
§ 8 Skundai
Pardavėjas neprisiima atsakomybės už parduotos prekės defektus klientams, kurie yra Verslininkai. Klientams, kurie yra Vartotojai arba Verslininkai su vartotojo teisėmis, Pardavėjas prisiima atsakomybę už prekės neatitikimą sutarčiai pagal Vartotojų teisių įstatymo 5a skyriaus nuostatas. Klientas gali pateikti skundą el. paštu arba raštu Pardavėjo adresu. Pateikdami skundą, rekomenduojama nurodyti bent: vardą, pavardę, įmonę, PVM mokėtojo kodą, korespondencijos adresą ir kontaktinius duomenis; sutarties sudarymo datą kartu su sutarties sudarymo patvirtinimu; informaciją ir aplinkybes, susijusias su skundo objektu, ypač prekės neatitikimo sutarčiai tipą ir datą; reikalavimą, susijusį su skundo išsprendimo būdu. Pardavėjas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 14 dienų nuo skundo gavimo dienos, atsakys į Kliento skundą. Nepateikus Pardavėjo atsakymo nustatytoje termino pabaigoje, laikoma, kad Pardavėjas pripažino skundą pagrįstu. Jei skundas atmestas, Klientui bus papildomai pranešta, ar Pardavėjas sutinka su mimosūdiniu ginčo sprendimu. Jei Pardavėjas sutinka, jis informuos Klientą apie atitinkamą subjektą, atsakingą už mimosūdinį ginčo sprendimą.
§ 9 Asmens duomenų apsauga
Išsami informacija apie Klientų asmens duomenų tvarkymą pateikiama „Privatumo politikoje“, kuri yra prieinama adresu: http://kojineland.lt/politika/ ir yra neatskiriama šio Reglamento dalis.
§ 10 Elektroninių paslaugų teikimas
Pardavėjas per internetinę parduotuvę nemokamai teikia šias elektronines paslaugas: kliento paskyros sukūrimą ir valdymą internetinėje parduotuvėje; galimybę pateikti Užsakymą ir sudaryti Pirkimo sutartį; galimybę naudotis Krepšeliu; naujienlaiškį (Newsletter); duomenų ir medžiagų, esančių internetinėje parduotuvėje, ypač informacijos apie Produktus, teikimą; galimybę išsiųsti pranešimą naudojant internetinėje parduotuvėje esančią kontakto formą. Techniniai reikalavimai, būtini bendradarbiavimui su teleinformacinė sistema, per kurią Pardavėjas teikia elektronines paslaugas: asmeninis kompiuteris tipo PC, Mac arba kita įranga, leidžianti naudotis internetine parduotuve; prieiga prie interneto; prieiga prie elektroninio pašto; tinkama programinė įranga, pavidalu interneto naršyklės. Klientui draudžiama teikti neteisėtą turinį. Elektroninių paslaugų teikimo sutartis sudaroma nuo momento, kai Klientas sukūrė kliento paskyrą, užsiprenumeravo naujienlaiškį arba pradėjo naudotis konkrečia internetinės parduotuvės funkcija, leidžiančia naudotis tam tikra elektronine paslauga. Elektroninių paslaugų teikimo sutartis, susijusi su kliento paskyros sukūrimu ir valdymu internetinėje parduotuvėje, taip pat sutartis dėl naujienlaiškio teikimo, sudaroma neribotam laikui. Kalbant apie kitas elektronines paslaugas, teikiamas per internetinę parduotuvę, šių paslaugų teikimo sutartis sudaroma neribotam laikui ir baigiasi tuo momentu, kai Klientas nustos naudotis konkrečia elektronine paslauga, be būtinybės pateikti papildomą pareiškimą. Klientas bet kada ir be priežasties gali nutraukti 4 ir 5 dalyse nurodytą sutartį, išsiųsdamas atitinkamą pareiškimą el. paštu arba raštu į Pardavėjo adresą. Klientas, kuris yra Vartotojas, taip pat kaip ir Verslininkas su vartotojo teisėmis, gali atsisakyti 4 ir 5 dalyse nurodytos sutarties per 100 dienų be priežasties, kaip nurodyta § 6 dalyje. Klientas, kuris yra Vartotojas, taip pat kaip ir Verslininkas su vartotojo teisėmis, gali pateikti skundą dėl Pardavėjo teikiamų elektroninių paslaugų el. paštu arba raštu į Pardavėjo adresą. Pardavėjas per 14 dienų nuo skundo gavimo išnagrinės skundą dėl elektroninių paslaugų ir nedelsiant informuos Klientą apie priimtus sprendimus.
§ 11 Galutinės nuostatos
Klientai bet kada gali susipažinti su šiomis Bendrosiomis prekybos sąlygomis per nuorodą, esančią internetinės parduotuvės svetainėje. Bendrąsias prekybos sąlygas galima išsaugoti, gauti ir atkurti spausdinant arba išsaugant ant tinkamos duomenų laikmenos. Šių Bendrųjų prekybos sąlygų nuostatos nesiekia pašalinti ar apriboti jokių teisių, kurias Vartotojams ar Verslininkams su vartotojo teisėmis suteikia privalomi teisės aktai, ypač 2014 m. gegužės 30 d. Vartotojų teisių įstatymas ir 1964 m. balandžio 23 d. Civilinis kodeksas. Atsitiktinai nesutampant su minėtais teisės aktais, šios nuostatos turi pirmenybę ir yra taikomos Pardavėjo. Jei bet kuri šių Bendrųjų prekybos sąlygų nuostata būtų laikoma prieštaraujančia įstatymui, negaliojančia ar kitaip neįgyvendinama teisės aktų nustatyta apimtimi, tuomet šiuo mastu ji yra neįtraukiama. Likusiose dalyse Bendrosios prekybos sąlygos išlieka galiojančios. Pardavėjas gali pakeisti šių Bendrųjų prekybos sąlygų nuostatas, iš anksto informavęs klientus, paskelbdamas Bendrųjų prekybos sąlygų vientisą tekstą internetinės parduotuvės svetainėse. Bendrųjų prekybos sąlygų pakeitimai arba jų naujas turinys įsigalioja po 14 dienų nuo naujo turinio paskelbimo internetinės parduotuvės svetainėse dienos. Užsakymai, pateikti pagal anksčiau galiojusią Bendrųjų prekybos sąlygų versiją, bus vykdomi pagal jos nuostatas. Visi internetinės parduotuvės grafiniai elementai, naudojami techniniai sprendimai, turinio elementai ir jų pateikimo būdas (išdėstymas), taip pat programinė įranga, duomenų bazės ir kitos internetinėje parduotuvėje esančios medžiagos yra Pardavėjo autorių teisių objektas ir apsaugoti pagal 1994 m. vasario 4 d. Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo nuostatas. Naudodamiesi internetine parduotuve, Pardavėjas suteikia klientams neekskliuzyvinę, neperleidžiamą, neprenosomą licenciją naudotis internetine parduotuve. Licencijos pagrindu klientui leidžiama tik laikinai atkurti internetinę parduotuvę, rodant ją interneto naršyklėje, taip pat laikinai išsaugoti failus, siekiant naudotis prieinamomis funkcijomis pagal šias Bendrąsias prekybos sąlygas. Šios Bendrosios prekybos sąlygos pagal Lenkijos teisę ir priklauso Lenkijos teismų jurisdikcijai. Lenkijos teisės pasirinkimas neatima vartotojo apsaugos, suteiktos pagal tokių nuostatų įstatymų, kurie negali būti atmesti sutartimi, teisę, kuri būtų taikoma, jei nebūtų pasirinkta teisė. Bet koks ginčas, kilęs tarp Pardavėjo ir Kliento, kuris yra Vartotojas, taip pat Verslininkas su vartotojo teisėmis, bus nagrinėjamas bendrojoje teismo vietoje pagal Civilinio proceso kodekso nuostatas. Bet koks ginčas, kilęs tarp Pardavėjo ir Kliento, kuris yra Verslininkas, bus nagrinėjamas bendrojoje teismo vietoje pagal Pardavėjo buveinės vietą.